یک مهمانِ تازه پس از سال ها :AYMOD 2023
شهر استانبول، از ۳۴ سال پیش، میزبان رویداد AYMOD است؛ رویدادی که امروز می توان آن را « بزرگترین نمایشگاه کفش اروپا » نامید.
رویداد بین المللی AYMOD نمایشگاهی است که هر سال در دو نوبت، میزبان تولیدکنندگان، فعالان و علاقه مندان حوزه ی مد در زمینه ی کفش و کالاهای چرمی است. حاضران در این رویداد با تمرکز بر اصولی مثل خلاقیت، زیبایی و حفاظت از محیط زیست، جدیدترین روندهای بازار کفش و محصولات چرمی دنیا را با محصولات خود، به نگاه بازدیدکنندگان می رسانند. این رویداد، سکوی تجاری منحصربه فردی در حوزه ی مد است که مبتنی بر فناوری های روز، محصولاتی از سراسر جهان را گرد هم می آورد.
AYMOD 2023 هفتادمین دوره از این نمایشگاه بود که ۶ تا ۹ سپتامبر امسال ( ۱۵ تا ۱۸ شهریورماه) در مرکز نمایشگاهی CRM کشور ترکیه برگزار شد.در طول 4 روز برگزار این رویداد، بیش از ۴۷۰ تولیدکننده، در فضایی به گستره ی ۶۰ هزار متر مربع میزبان ۳۰.۰۰۰ بازدیدکننده از ۹۰ کشور بودند. در این دوره از AYMOD طراحان خلاق ۳۵ کشور جهان حاضر بودند تا هر یک سهمی از بازار کالاهای چرمی بین المللی را به خود اختصاص دهند.
اما شرکت کنندگان AYMOD امسال، در میان راهروهای نمایشگاه و غرفه های همیشگی، با یک شگفتی روبه رو شدند: غرفه ای با معماری و رنگ بندی خاص و چشم نواز که آن ها را به سفری ماجراجویانه و بلندپروازانه فرامی خواند.سفری از میان رنگ های زرد و سیاه و پترن های گرافیکی، برای رسیدن به محصولاتی زیبا و
متفاوت. در بدو ورود به غرفه، چشم های مراجعان به دیواره ای تصویرنما 1 می افتاد که روایت سیر و سفری غنی را، از گذشته تا آینده، به تصویر می کشید. این غرفه ی خاص، متعلق به مهمانی بود که پس از سال ها، در تابستان پا گذاشته بود؛ مهمانی که چشم های شرکت کنندگان رویداد به او دوخته شده بود:
« دُرسا ».
Video Wall 1
برند درسا در راستای جایگاه سازی 2 بین المللی و کسب سهم بیشتری از این بازار، در 2023 AYMOD حضور پیدا کرد تا در آن سوی مرزهای ایران،بروز و ظهوری پررنگ تر از پیش داشته باشد. رویکردی معمارانه در طراحی غرفه، در کنار محصولاتی چشم نواز، تجربه ای جدید را به مخاطبان درسا در این نمایشگاه منتقل کرد؛ مخاطبانی که اغلب از فعالان و صاحبان صنایع جدی صنعت چرم دنیا بودند و برای نخستین بار جلوه هایی مدرن و در عین حال مبتنی بر سنت، از فرهنگ و مد معاصر ایران را از نزدیک می دیدند.
Positioning 2
شعار YOU HAVE IT که بر یکی از دیواره های این غرفه نقش بسته بود، از اصلی ترین رویکردهای برند درساست. جمله ی کوتاهِ ((از آن توست))که در برگردان فارسی ایهامی لطیف نیز دارد، نشان دهنده ی احترام برند درسا به مخاطبان است؛ احترامی که در همه ی اجزای غرفه تنیده شده بود تا مراجعان را با تجربه ای مواجه کند که شایسته ی آن هستند، زیرا هر مخاطب برای درسا « آنی 3 » دارد .
اجرای 4 ی زنده ای « دیو » نقطه ی درسا در این رویداد بود.حضور دیو درسا به عنوان شخصیت نمادین ((سرزمین دال )) در غرفه ی این برند، کوششی بود برای یک ارائه ی هنری و غیرکلیشه ای از برندی ساختارشکن و چارچوب گریز. این (( دیو )) با شمایلی خاص، یادآور مفاهیمی مثل اصالت، انعطاف و ظرافت بود و توجه و تحسین شرکت کنندگان مختلف نمایشگاه را در پی داشت.
3آن: ویژگی خاص هر چیز یا هر شخص، که ملموس است اما قابل توصیف نیست.
4 Performance
درسا به عنوان یک برند ایرانی، وظیفه ای فراتر از مرزهای ایران برای خود تعریف کرده است: ارائه ی تصویری از یک سبک زندگی نوین ایرانی در سراسر جهان با تاکید بر خلاقیتی مدرن که ریشه در سنتی اصیل دارد. حضور در رویداد AYMOD 2023 گامی بزرگ در این مسیر بین المللی بود؛ اما درسا خود را متعهد به برداشتن گام های بعدی می داند؛ گام هایی نه فقط به آن سوی مرزها؛ گام هایی به آینده.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید!