طراحی لباس با الهام از طبیعت

 

طراح و تاریخ نگار مد، علاوه بر کتاب های تاریخ لباس، از منابع و اطلاعات با ارزش دیگری نیز الهام میگیرد.  این منابع هم چنین قابلیت پیش بيني سبک و روند بازار را خواهد داشت.

عناصر الهام دهنده به طراح مواردی مانند: طبیعت و هنرهایی مانند نقاشی، تئاتر، سینما و فرهنگ مرسوم هر جامعه است. به علاوه  شوا هد تاریخی شامل پرتره ها، ظروف ، مجلات مد، عکس ها، ادبیات، کتاب های الگو، و کاتالوگ های تجاری وجود دارد.  اما بهترین منبع برای جان بخشیدن به خلاقیت  یک طراح مد، طبیعت است.

بیشترین طراحان مد،  بهترین طرحهای خود را با الهام از طبیعت به وجود آورده اند. طراح می‌تواند از رنگ ها، بافت ها و موارد جذاب دیگری الگو برداری کند و با این کار، دیدگاه تازه ای در طراحی خود به وجود آورد.  طراح مد قادر است با گنجاندن عناصر جدیدی در طرح های خود، یک اثر هنری به وجود آورد که مد نامیده می شود. عناصر گوناگون طبیعت مانند گیاهان، جانوران، جنگل ها و آبزیان حتی رنگ اقیانوس ها، الگوی مویرگی برگ‌ها، شکوفه‌های گل یا موجودات دریایی،غالباً  الهام بخش طراحان هستند. ساده ترین و پیچیده ترین خصوصیات، به بوم طراحان  رنگ و جلا می‌بخشد و باعث پدید آمدن مجموعه ای می شود که ذات طبیعت را با تاکید بر زیبایی شناختی برتر در خالص‌ترین شکل نمایان می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *