هوش مصنوعی (AI) در صنعت مد
در سالهای اخیر، نشان های تجاری با کمک AIکوشیده اند تا به مشتریان از خرید خود تجربه بهتری داده، اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرده، رقم فروش را افزایش داده، مراحل مختلف را پیش بینی کرده و در موارد انبارداری از آن کمک بگیرند.
برای نمونه chatbotها و صفحه های لمسی در فروشگاه ها کار گذاشته شده تا مشتری تجربه بهتری کسب کرده و پیشنهادات شخصی شده او بهبود یابد.
فناوری پشت این محصولات، به وسیله الگوریتمی تمامی مراحل انتخاب و خرید مشتری را دنبال و بر طبق آن توصیه می نمایند.
اگرچه این سرویسها مفید هستند، اما پیش بینی روندهای کلی و مدیریت زنجیره تامین، دو مورد از پولسازترین زمینه های کاربرد AI هستند. برای مثال دنبال کردن وضعیت real-time انبار محصولات، یک کارکرد کلیدی در صرفه جویی در زمان برای برندهاست، زیرا مدیریت بهینه انبار و عملیات تولید را ممکن میسازد. علاوه بر این اگر پایش وضعیت انبار را با قویترین ابزارهای پیشبینی روندها ترکیب کنیم، برندها میتوانند به یک مزیت رقابتی چشمگیر دست یابند.
برای مثال شرکت انگلیسی FINERY یک ابزار پوشاندن مجازی لباس را عرضه کرده است که با کمک تحلیل داده، خریدهای مشتریان خانم خود را ثبت کرده و آن را به صورت مجازی بر تن خریدار نشان میدهد. همچنین این پلتفرم به آنها اجازه میدهد که با لباسهای در اختیار خود و یا محصولات بیش از 1000 فروشگاه، تیپ دلخواه مجازی خود را ایجاد کنند. شرکت TRUEFIT هم همچنین محصولی را فقط به صورت یک موتور آنلاین ارائه کرده است.
مثلا Stymuila از عکسها، داده های رفتاری و متون پلت فرمهای اجتماعی، اطلاعات لازم را به صنعتگران حرفهای ارائه می دهد تا بتوانند در خصوص جهت و خط مشی ارائه محصولات خود تصمیمات آگاهانه بگیرند. مثال جذاب دیگر HOOK است که به کاربران اجازه میدهد به صورت real-time روند ها، کلمات کلیدی مورد استفاده مشتریان، الگوهای گردش در صفحات خرید و نقطه قیمتها را پایش کنند. همچنین پلتفرم جستجوی هوشمند HOOK با کمک ماشین بر پایه AI نزدیکترین محصول به محصول مورد انتخاب شما را هم پیدا و عرضه میکند تا بتوانید بهتر در خصوص عوامل تفاوتزای برندهای مختلف تصمیم بگیرید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید!