هوش مصنوعی (AI) در صنعت مد

 

در سال­های اخیر، نشان های تجاری با کمک AIکوشیده اند تا به مشتریان از خرید خود تجربه بهتری داده، اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرده،  رقم فروش را افزایش داده، مراحل مختلف را پیش بینی کرده و در موارد انبارداری از آن کمک بگیرند.

برای نمونه chatbotها و صفحه های لمسی در فروشگاه ها کار گذاشته شده تا مشتری تجربه بهتری کسب کرده و پیشنهادات شخصی شده او بهبود یابد.

فناوری پشت این محصولات،  به وسیله الگوریتمی تمامی مراحل انتخاب و خرید مشتری را دنبال  و بر طبق آن توصیه می نمایند.

اگرچه این سرویس­ها مفید هستند، اما پیش ­بینی روندهای کلی و مدیریت زنجیره تامین، دو مورد از پول­سازترین زمینه­ های کاربرد AI هستند. برای مثال دنبال کردن وضعیت real-time انبار محصولات، یک کارکرد کلیدی در صرفه­ جویی در زمان برای برندهاست، زیرا مدیریت بهینه انبار و عملیات تولید را ممکن می­سازد. علاوه بر این اگر پایش وضعیت انبار را با قوی­ترین ابزارهای پیش­بینی روندها ترکیب کنیم، برندها می­توانند به یک مزیت رقابتی چشمگیر دست یابند.

برای مثال شرکت انگلیسی FINERY یک ابزار پوشاندن مجازی لباس را عرضه کرده است که با کمک تحلیل داده، خریدهای مشتریان خانم خود را ثبت کرده و آن را به صورت مجازی بر تن خریدار نشان می­دهد. همچنین این پلتفرم به آنها اجازه می­دهد که با لباس­های در اختیار خود و یا محصولات بیش از 1000 فروشگاه، تیپ دلخواه مجازی خود را ایجاد کنند. شرکت TRUEFIT هم همچنین محصولی را فقط به صورت یک موتور آنلاین ارائه کرده است.

مثلا Stymuila از عکس­ها، داده ­های رفتاری و متون پلت فرم­های اجتماعی، اطلاعات لازم را به صنعتگران حرفه­ای ارائه می­ دهد تا بتوانند در خصوص جهت و خط مشی ارائه محصولات خود تصمیمات آگاهانه بگیرند. مثال جذاب دیگر HOOK است که به کاربران اجازه می­دهد به صورت real-time روند ها، کلمات کلیدی مورد استفاده مشتریان، الگوهای گردش در صفحات خرید و نقطه قیمت­ها را پایش کنند. همچنین پلتفرم جستجوی هوشمند HOOK با کمک ماشین بر پایه AI نزدیکترین محصول به محصول مورد انتخاب شما را هم پیدا و عرضه می­کند تا بتوانید بهتر در خصوص عوامل تفاوت­زای برندهای مختلف تصمیم بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *