لباس صلح برتن کنید تا همه موجودات در کنار شما احساس امنیت و آرامش داشته باشند.

دکتر حجت الله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران

با ادب و احترام

8 مرداد از سوی سازمان ملل به عنوان روز جهانی دوستی نام گذاری شده است. مردم ایران همواره از پیشینیان تا امروز مردمی صلح طلب و خواهان جهانی بدون ظلم جور بوده اند که نمونه بارز آن منشور حقوق بشر کوروش بزرگ می باشد، منشوری که به جهانیان انسانیت را آموخت اکنون که بیماری کرونا در جهان عالمگیر شده است، جامعه بشری امروز بیش از هر زمان دیگری به روابط انسانی و عاطفی نیازمند است. زیرا جهان یکی از بحرانی ترین دوران عاطفی و انسانی تاریخ خود را می گذراند. دوستی از خالص ترین نوع روابط انسانی محسوب و برای استحکام جوامع و خانواده ها امری ضروری به شمار می آید. دوستی موجب گذشت و صلح، آرامش و سلامتی بوده و گامی در تحقق انسانیت ناب بشری است و بی تردید از شاخصه های پیشرفت فرهنگی ملت هاست.

ایران زمین کانون دوستی، راستی و نیکی بوده و با آموزه های دین مبین اسلام و پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و پیام آور صلح و دوستی حضرت مسیح (ع) و دیگر ادیان الهی همواره بر دنیایی عاری از خشونت و ظلم تاکید می دارد.

بنابر مصوب سازمان ملل متحد نشان این روز دستبند به عنوان دوستی و صلح می باشد که با فرهنگ غنی ایرانی دستبند های سوزن دوزی شده از تمامی ایران به عنوان این نشان که همگی حاصل دست رنج زنان و دختران غیور ایرانی با تار و پود زندگیشان آمیخته است، بر این روز هویتی دوباره بخشیده و امید است با عرضه جهانی این دستبند ها پیام صلح و دوستی مردم ایران به جهانیان رسانده شود در این پویش جامعه ایرانی به همراه دیگر جوامع این روز را جشن می گیرد تا دوستی و انسانیت میان خانواده ها و افراد جامعه ترویج گردد.

لباس صلح برتن کنید تا همه موجودات در کنار شما احساس امنیت و آرامش داشته باشند.

                                                                                                                                      سیده مرضیه شفاپور

                                                                                                                       دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشور

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *