پوشاک هوشمند و طراحی­ های چند کاربردی در دنیای مجازی      

 

در عصر حاضر،  طراحی هایی با کاربرد چندگانه، در دنیای پوشاک هوشمند، گسترش چشمگیری یافته اند. بسیاری از طراحان، به دلیل در هم آمیختگی دنیای مجازی با زندگی انسان، در صدد ایجاد تغییراتی در پوشاک سنتی شده اند. بنابه گزارشی که ” معمار و مد امروز” از Forbersبه دست آورده؛ ۷۰٪ بازیکنان صنعت Retailدر جهان، آمادگی دارند از IOT به منظور ایجاد تجربه بهتر در مشتری، بهره بگیرند. با استفاده از ابزارهای دیجیتالی، می توان پدیده ی فناوری های پوشیدنی را جهانی ساخت.

لباس‌هایی که والدین را از درجه حرارت بدن و بیدار شدن کودک آگاه می سازد. Hexoskinها ، جوراب های هوشمندی هستند که ضربان قلب و دمای بدن و کالری کاربر را اندازه گیری می کنند.

هم چنین این روزها کفش های کتانی هوشمندی طراحی و تولید شده است که امکان ثبت و پخش  تصاویر لحظه ای و انیمیشن روی قسمت جلو و عقب کفش را برای صاحبش فراهم می کند. مثل محصولات شرکت Vixole. در ضمن برای افرادی که ورزش روزانه برایشان مهم است و معمولاً تحرکات خود را با اعداد و ارقام می سنجند؛ این فرصت فراهم است که تعداد گام های خود را دانسته و از طریق اپ مرتبط با کفش، میزان سوخت و ساز بدن خود را اندازه گیری کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *