واقعیت مجازی و افزوده  (VR/AR):

 

 

ادغام دنیای آنلاین خرید (Retail) و دنیای فیزیکی؛ جذاب‌ترین زمینه های کاربردی VR  در صنعت مد و سایر صنایع را به وجود می آورد.

یکی از استفاده های رایج این فناوری فراهم آوردن امکان امتحان لباس و تیپ های گوناگون به صورت مجازی و با کمک     AR است.

شرکت آمازون از ظرفیت های هوش مصنوعی استفاده کرده و موفق به طراحی دوربینی شده که کار مشاور مد و لباس را برای کاربر انجام می دهد. این کار را بر اساس آگاهی از قد و وزن و داده هایی که در اختیار او گذاشته می شود؛ انجام داده و ایده های جالبی در اختیار کاربر قرار می­دهد. نام این فناوری نوین  ECHO LOOK است.  که با گرفتن عکس های تمام قد و فیلم های کوتاه در زوایای مختلف و بر اساس تحلیل اطلاعاتی که به او داده می شود؛ الگوهایی برای طراحی مد و لباس به اشخاص ارائه می کند.

Obsess

نام پلتفرمی است که یک فضای ابری تجاری ۳ بعدی ایجاد می نماید  تا برندها و فروشندگانRetail  این امکان را داشته باشند؛  فروشگاه خود را از طریق وبسایت در نمایی  ۳ بعدی و ۳۶۰ درجه به مشتریان نشان دهند.

Avametric

این امکان را به می دهد  که از طریق وب، موبایل و ” ای،آر”    پوشاک واقعی را به صورت مجازی بر روی یک مانکن دیجیتالی امتحان کرده و چنانچه نیاز بود؛ تغییراتی در آن ایجاد کنند.

Virtusize

این امکان را به خرده ­فروشان آنلاین می دهد تا سایز محصولات را به صورت مجازی  نمایش  دهند تا مشتریان بتوانند  محصولی متناسب با اندازه خود پیدا کنند.

Optitex

این پلتفرم مانع از صرف هزینه و اتلاف وقت برای یافتن پوشاک متناسب با سایز مصرف کننده مس شود. به این ترتیب که اجزای اساسی طراحی، مانند طراحی ۲ بعدی نخستین و الگوهای فنی را به یک مدل ۳ بعدی تبدیل می کند که به صورت لحظه ای تغییر می کند و قابلیت شخصی سازی دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *